Presentació del nou informe de la UNESCO “Rethinking Education”

UNESCOCat

Repensar l’educació: Vers un bé comú mundial?

Presentació del nou informe de la UNESCO “Rethinking Education”
L’anàlisi d’aquest document se suma al debat sobre els objectius de l’agenda global d’educació pels propers 15 anys.

Repensar l'educació

El dimarts 14 de juliol a les 17:00 hores, la UNESCO va presentar a Barcelona el seu document “Repensar l’educació”, amb el que ha revisat l’Informe Delors. L’acte, part del llançament mundial d’aquesta publicació, va tenir lloc a l’auditori de la Pedrera (Passeig de Gràcia 92, Barcelona) i va estar organitzat pel Centre per la UNESCO de Catalunya en col·laboració amb la Fundació Jaume Bofill.

Va presentar l’informe internacional Sobhi Tawil, especialista Superior de Recerca i Prospectiva Educativa de la UNESCO i director d’aquest informe.

En l’acte, es va connectar el document amb els futurs reptes educatius a Catalunya per part de: Laia Bou, directora de l’Institut Mont Perdut (Terrassa); Coral Regí, directora de l’Escola Virolai (el Coll, Barcelona); i Astrid Ruiz, directora de l’Escola Congrés-Indians (la Sagrera, Barcelona).

També van intervenir:

– Dr. Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya, amb la presentació de les conclusions de la iniciativa Educació Post 2015, impulsada pel Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill.

– L’Honorable Senyor Andreu Mas-Colell, conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat.

– L’Honorable Senyora Irene Rigau, consellera d’Ensenyament de la Generalitat.

Aquest nou document de la UNESCO contribueix a replantejar l’educació i l’aprenentatge, i revisa un dels informes que més ha influenciat el món educatiu arreu: l’Informe Delors de 1996 “L’aprenentatge: Hi ha un tresor amagat a dins”.

El món canvia. Aquests canvis es caracteritzen per nous graus de complexitat i contradicció; l’educació també ha de canviar. Les societats viuen transformacions profundes arreu, i això exigeix noves formes d’educació per promoure les competències que necessiten les societats i les economies, avui i demà. Això representa anar més enllà de l’alfabetisme i les competències numèriques per centrar-nos en nous enfocaments i entorns de l’aprenentatge per assolir més equitat i qualitat per tothom.

L’educació hauria de ser aprendre a viure en un planeta sota pressió. Hauria de ser alfabetització cultural, que contribuís a unir les dimensions social, econòmica i mediambiental del desenvolupament sostenible. Aquesta és una visió humanista de l’educació com un bé comú essencial.

L’educació per la ciutadania en un món divers, la governança global-local, una educació més inclusiva, el divorci educació-treball, l’acreditació de noves competències… A la societat del coneixement, no hi ha cap força de transformació més potent que l’educació. És per això que hem de tornar a pensar en gran i imaginar de nou l’educació en un món canviant. Per fer-ho, us plantegem aquest debat on ens preguntarem qüestions com ara:

Quina educació necessitem per al segle XXI? Com canvien els propòsits de l’educació en el context actual de transformació social i tecnològica? Què ens impedeix reorganitzar l’aprenentatge? Com garantir que l’educació esdevingui un «bé comú global» més enllà de la dicotomia públic/privat? Quin serà el nou rol dels educadors i quin seran els nous protagonistes d’aquests escenaris? Quins reptes haurem d’afrontar a Catalunya?

Pots recuperar el visionat de l’acte aquí.

La versió catalana de l’informe disponible a: enllaç

Amb el suport de:

Fundació Catalunya La Pedrera

Secretaria d'Afers Exteriors i de la Unió Europea

TwitterFacebookGoogle+LinkedInEmail

Escriu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>